Saturday, November 2, 2013

Perjalanan 3 tahun ini.

Bismillah.

3.2.1 mula!

p/ s : bingkisan ini di copy paste drpd status facebook. cerita panjangnya akan dititipkan kemudian inshaaAllah :)

Sept 2010 - Jun 2012
Alhamdulillah,berkesempatan menjadi seorang mahasiswi Jurusan Farmasi Uni Alexandria,Mesir :) walaupun tidak berapa minat dengan subjek Organic Chemistry yang boleh memecahkan kepala dan migrain.

2013 ( Sept '12 - Julai' 13)
Alhamdulillah,dipermudahkan urusan untuk bertukar daripada Jurusan yang tidak begitu diidami kepada Jurusan yang saya impikan,Medic :)
Walaupun tak dapat balik Malaysia cuti summer,tapi Allah permudahkan.
Syukur.

( Sept '13 )
Selepas pergolakan yang berlaku.
Pulang semula ketanah Mesir dengan niat menyambung pelajaran dan melangsaikan hutang2 peperiksaan yang tertangguh dengan izin keluarga dan doa mereka.

Tidak dilema untuk apply KPT atau ada niat untuk menyambung pelajaran di Malaysia,kerana hati berada di Mesir.
Jadi,offer KPT diletak tepi dan terus pulang dengan tenangnya ke Alexandria.

( 2minggu selepas pulang )
Satu masalah yang melibatkan kewangan.
Disebabkan masih tidak punyai tajaan dan tahun ini tidak punya rezeki untuk mendapat zakat.
Setelah berfikir untuk jangka masa panjang untuk tahun2 seterusnya.
Memandangkan masih berbaki 5 tahun untuk Medic disini.
Musyawwarah bersama keluarga tercinta.
Istikharah dan istisharah.
Akhirnya satu kata putus terpaksa dibuat.

Berminggu mengambi masa untuk menerima hakikat dan mententeramkan diri,jiwa dan minda.
Air mata menjadi teman setia tatkala keseorangan.
SAADAH pun sudah.
AHLAN'13 pun sudah.
Cuba memanfaatkan diri selagi masa masih ada dan hayat dikandung badan.

InshaaALLAH,
dengan sukacita dan dukacitanya,
tarikh yang sangat cantik bagi saya.
Tarikh yang bersejarah buat seumur hidup saya.
InshaaALLAH takkan saya lupa.

11.12.13
Rabu
Tarikh keberangkatan saya bakal pulang ke Malaysia meninggalkan pengajian di Mesir dan segala isinya.
Mungkin untuk selamanya atau seketika?
itu saya serahkan sebulatnya kepada Dia.

Jika persoalan Universiti mana yang saya bakal duduki?
Saya masih tiada jawapan untuk itu kerana masih mencari.

Jika persoalan bidang apa yang bakal saya ambil?
Itu juga saya masih istikharah dan istisharah.
Moga pilihan yang bakal saya ambil diredhai dan baik untuk semua kelak.

3 tahun setengah mengajar saya menjadi seorang manusia.
Jika sesiapa yang kenal saya semasa awal datang ke Mesir dan sekarang,
mungkin sedikit sangat perbezaannya.
Kerana saya masih belajar.
Tapi,Mesir menjadi titik permulaan saya.

Doakan saya sentiasa belajar dimana2.
Malaysia.Mesir.
Saya sayang keduanya.
:')

masih berbaki 1 bulan setengah untuk dimanfaatkan.
jika perlukan bantuan,call atau pm saya.
saya cuba membantu yang termampu.

- ini jawapan saya untuk semua yang bertanya kepada saya selama ini.
maaf andai selama ini saya berdiam diri. tak reply mesej. tak menjawab soalan2 yang ada. maaf sangat dipinta.

-jzkk ateh Adibah Aminah Mohd Amin sebab sudi tolong ucu saat susah senang uruskan tiket :'(
hanya ALLAH dapat membalas jasa baikmu selama ini.

TOLONG DOAKAN SAYA KUAT WAHAI SAHABAT2 YANG MEMBACA.
T_T
kalau ada hutang2 yang belum selesai,boleh tuntut drpd saya ye sementara saya masih ada disini.

-alhamdulillah, apps blog dah ada di upload. lepas ni makin mudah nak update blog. :) yeayy

No comments:

Post a Comment