Monday, November 11, 2013

11 November 2013. Masih ada sebulan.

Hari ini bertanggal 11.11.13 bersamaan hari Isnin.
Aku masih lagi mengemas barang yang berselerak.
Masih lagi melihat laut Mediterranean.
Masih lagi mendengar bingit hon yang jelas kedengaran di luar jendela.
Masih lagi berkomunikasi dalam bahasa Arab dengan rakyat tempatan.
Masih lagi menggunakan tram dan tremco.
Masih lagi menahan teksi untuk pergi ke Syari3 Sizostrees.
Masih lagi mampu mendengar alunan ayat suci AlQuran di dalam teksi dan merata tempat.
Masih lagi mendengar doa menaiki kenderaan didalam lif. Masih lagi melihat manusia yang bersolat dimana sahaja.
dan aku masih lagi berada di Alex Mesir.
Sebulan sahaja lagi untuk aku menikmati segala apa yang aku masih lagi lakukan ini.
Cepatnya masa berlalu.
Entah ada lagi sebulan ataupun sehari ataupun sejam sesaat lagi aku tak pasti.
kerana ajal maut jodoh pertemuan perpisahan itu semua didalam aturanNya.
Kita merancang dengan cita, Allah merancang dengan Cinta :)
Moga baki mungkin sebulan ini dapat dimanfaatkan sepenuhnya dengan terisi.
Moga tak menyesal satu hari nanti.
T_T
Menghitung ke 11.12.13!
Adakah akan ada masih itu?

No comments:

Post a Comment