Thursday, December 12, 2013

berpagian di sini

13.12.13
Jumaat
Bumi Malaysia

Bila bangun pagi ini, subuh digerak oleh mak, disusuli kokokan ayam jantan diluar rumah, bunyi cicipan burung2 berterbangan.

Ahh! baru ku tersedar dari lamunan keenakan.

Aku sudah berada di bumi Malaysia.

Dalam masa tak sampai 36 jam, sudah berada di dua tempat berbeza yang jauhnya berjuta batu.
sudah merasa dua musim yang sejuk dan panas.

Diriku bukan lagi ditanah gersang Mesir rumah kedua :')

Semasa di lapangan terbang, ada kawan baru bertanya,
"tak homesick ke duduk lama2 kat tempat orang jauh dari keluarga Malaysia? "

" rasanya tak. bila saya di Mesir, saya rasa berada di Malaysia :') sebab keduanya keluarga saya dan rumah saya"

Nangis tutup muka! sebab mak kata mak faham perasaan berpisah dari insan2 tersayang dan tempat yang jatuh lagi dikenang :')

Nangis lagi!
Warga Alex, Selamat Mengundi!

No comments:

Post a Comment